Oficjalna strona Bezpartyjnej Obywatelskiej Inicjatywy

Portal wyborczy lubelskich kandydatów na miarę XXI wieku

Ale o co chodzi?

Ale o co chodzi?

W ramach konsultacji nad nową siatką połączeń komunikacji miejskiej w Lublinie, przesłałem zbiór opinii do Urzędu Miasta oraz na prośbę p. Małgorzaty Szlachetka do redakcji "Kuriera Lubelskiego".

Poniżej pełny tekst przesłanego zbioru opinii i zmanipulowanej informacji w "Kurierze Lubelskim"
Wydział Projektów Nieinwestycyjnych Urzędu Miasta Lublin

 

Opinie zebrane pośród Radnych Dzielnicy Czechów Południowy do opracowania nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej w Lublinie pt. „Koncepcja układu linii podmiejskich lubelskiego obszaru funkcjonalnego oraz podstawowa i rozszerzona koncepcja optymalizacji oferty przewozowej Komunikacji Miejskiej w Lublinie”.

 

Zebrane opinie pozwalają wyrazić nadzieję, że planowane uruchomienie linii Nr 46, która według koncepcji ma w przyszłości połączyć w linii prostej dzielnicę Czechów i Czyby, co stanowiłoby szybkie połączenie południowych i północnych dzielnic mieszkaniowych Lublina, skrajem Śródmieścia, zostanie uruchomione niezwłocznie po wdrożeniu siatki nowych połączeń komunikacji miejskiej w Lublinie. Z uwagi na to, iż dzielnica Czechów w sposób szczątkowy będzie objęta ponad dwukrotnie droższą we wdrożeniu siecią trakcji trolejbusowej oraz wozokilometrów trolejbusowych, które są droższe od wozokilometrów autobusowych – oszczędności budżetowe z tego wynikające powinny zostać skierowane na niezwłoczne uruchomienie linii Nr 46.

 

Zebrane opinie postulują modyfikację linii nr 12 lub uruchomienie równoległego połączenia, którego trasa biegłaby przez Al. Sikorskiego, do szpitala przy Al. Kraśnickiej, a wracałaby przez Konstantynów, Ułanów, Bohaterów Monte Cassino, Wileńską i Głęboką. W opinii naszej Rady Dzielnicy linia taka cieszyłaby się większym powodzeniem niż obecnie i generowałaby dodatkowe przychody budżetowe. W kwestii wprowadzenia linii Nr 12 w ul. Szeligowskiego, które zapewniłoby bezpośrednie połączenia znajdujących się tam obiektów z osiedlami mieszkaniowymi w południowej części Lublina (rejon ul. Gęsiej), Rada Dzielnicy nie posiadała stosownego czasu ani środków technicznych do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami, którzy na co dzień korzystają z przystanków przy al. Kompozytorów Polskich.

 

Pośród zebranych opinii przeważają te, które wskazują, iż dobrą zmianą byłoby wprowadzenie podziału komunikacji miejskiej na normalną i przyspieszoną, tak jak jest to w większych miastach w Polsce. Chociaż Lublin nie jest wielką aglomeracją, to jednak niektóre linie jako przyspieszone, usprawniłyby przemieszczanie się mieszkańców, gości i turystów. W liniach przyspieszonych jest mniej przystanków, za to są tylko te w "strategicznych" punktach miasta, skąd są łatwe i sprawne przesiadki lub jest blisko do ważnych miejsc w mieście (uczelnie, urzędy, szpitale itd.)

 

Zebrane opinie wyrażają przekonanie i nadzieję, że ogólna ilość wozokilometrów zostanie zwiększona do poziomu postulowanego przez autorów nowej koncepcji siatki połączeń komunikacji miejskiej w naszym mieście, co zapobiegnie ewentualnym skutkom ujemnym w postaci braku możliwości zapewnienia racjonalnej obsługi wszystkich nowych odcinków trolejbusowej sieci trakcyjnej i pozwoli  jednocześnie realizować oczekiwany przez mieszkańców Lublina poziom intensywności i jakości obsługi komunikacyjnej, mierzony częstotliwością kursów i liczbą połączeń bezpośrednich z każdego z osiedli.

 

Czas dostarczenia w wersji elektronicznej 189 stron nowej koncepcji układu linii podmiejskich lubelskiego obszaru funkcjonalnego oraz podstawowa i rozszerzona koncepcja optymalizacji oferty przewozowej Komunikacji Miejskiej w Lublinie nie pozwolił na zebranie szerszych opinii, co w kontekście daty przygotowania tego dokumentu, a następnie przekazaniu go do naszej wiadomości nie świadczy dobrze nie o Radnych Dzielnicy Czechów Południowy, a formie i trybie prowadzonych konsultacji.

 

Pragnę jednocześnie zwrócić uwagę, iż określony z góry, a bardzo krótki czas na przesłanie opinii uniemożliwił zajęcie stanowiska w formie uchwały przez całą Radę Dzielnicy Czechów Południowy, która swoje najbliższe Statutowe posiedzenie ma zaplanowane w tydzień po dniu, do którego miałyby zostać przesłane stosowne uwagi, sugestie i wnioski.

 

Lublin, 12.05.2015

 

Przewodniczący

Rady Dzielnicy Czechów Południowy

/bez odręcznego podpisu/

Andrzej Filipowicz

 

Co z tego opublikowano dwa dni później w lokalnym dzienniku, który jest w wykazie umów Urzędu Miasta Lublin na poziomie 200 tysięcy złotych rocznie?

 

Podaję dosłownie przypisywany mi cytat zamieszczony na końcu artykułu "Rewolucja w lubelskiej komunikacji miejskiej. Są protesty", a zamieszczony w internetowym wydaniu "Kuriera Lubelskiego" z dnia 2015-05-14:

 

"Radni dzielnic narzekają, że ZTM dał im za mało czasu na analizę zmian. - Przewodniczący dostał dokument liczący ponad 200 stron pięć dni przed upływem terminu na przesyłanie uwag - irytuje się Andrzej Filipowicz, przewodniczący rady dzielnicy Czechów Południowy.

 

Abstrahując od faktu, że uwaga o czasowej formie konsultacji zacytowana przez "Kurier Lubelski" znajdowała się na samym końcu przesłanego przeze mnie zbioru opinii, to p. redaktor pominęła merytoryczne kwestie, a w tym tę o różnicy w kosztach zakupu i utrzymania taboru trakcji trolejbusowej...

 

Post scriptum

Czasy się zmieniają, a metody dezinformacji pozostają i to nawet jeżeli redaktor pisząca jest za młoda, by pamiętać to, co w jednym palcu mają ci, którzy dokładnie to samo robili wcześniej.

 

W związku z powyższym zwróciłem się do p. redaktor Małgorzaty Szlachetka z prośbą o stosowne sprostowanie w trybie Ustawy prawo prasowe. Pomimo braku jakiejkolwiek reakcji wierzę, że nie zaryzykuje sprawy sądowej, która pozwoliłaby przedstawić publicznie poziom dochodów tego lokalnego dziennika z pieniędzy budżetu Jednostki Samorządu Terytorialnego, która utraciła zdolności kredytowe z powodu przekroczenia wskaźnika bezpieczeństwa finansów publicznych.